عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1391
بازدید : 190
نویسنده : امیر امرائي

 
اگر می خواهید زندگی تان را تغییر دهید، این برنامه 7 روزه را انجام دهید 
خیلی از افراد می خواهند زندگی شان را تغییر درست و حسابی بدهند اما نمی دانند چطور باید این کار را انجام دهند. عده ای با تغییر سبک لباسشان یا تغییر چهره تنوع موقتی را وارد زندگی شان می کنند اما تمام این تغییرات سطحی آنطور که باید راضی شان نمی کند. اما ما یک ۷ روز استثنایی را برایتان برنامه ریزی کرده ایم که با انجام آن احساس بی نظیری را تجربه خواهید کرد. یک بار به امتحانش می ارزد.

قدم اول
فکر کنید و ببینید چه چیزهایی در زندگی تان وجود دارد که اضافی هستند و برای مدتی آنها را کنار گذاشته اید. مثلا یادداشت هایی که مدتی گوشه ای تلنبار شده و مرتبش نکرده اید،
اتومبیل قدیمی که دیگر دوستش ندارید، شماره تلفن هایی که دیگر به کارتان نمی آید، لباس هایی که مدتی است آنها را نپوشیده اید و برای مدتی بی استفاده مانده است یا حتی دکمه ای را که دیگر قابل استفاده نیست از زندگی تان بیرون بیندازید. در این یک هفته استثنایی هر چیزی که به نظرتان دیگر قابلیت استفاده شدن را ندارد فهرست کنید. یادتان باشد هر چیزی در دنیا انرژی ای دارد و همه اسباب و لوازمی که بدون استفاده رهایش کرده اید، روی زندگی تان تاثیر منفی می گذارد و حتی ممکن است باعث کسالت تان شود. در این ۷روز استثنایی تا می توانید چیزهای اضافی را بیرون بیندازید و نتیجه شگفت انگیزش را با چشمان خود ببینید.

قدم دوم
۱۵ دقیقه در روز را در نظر بگیرید و در آن ساعت هیچ کاری انجام ندهید. در این ۱۵ دقیقه
گوشی همراه، تلویزیون و ضبط صوت تان را خاموش کنید و به همین صورت خودتان را هم از انجام هرکاری حتی جزئی ترین کار معاف کنید. به همه آد م هایی که در اطراف تان هستند در مورد این ۱۵ دقیقه توضیح دهید تا در این فاصله تنهایتان بگذارد . در جایی راحت بنشینید و در آن لحظات به زندگی تان فکر کنید و رفتارهایتان را تجزیه و تحلیل کنید. این آرامش و سکوت به شما کمک می کند که راه زندگی تان را پیدا کنید. مطمئن باشید در این ۱۵ دقیقه جرقه انجام کارهای بزرگی در ذهنتان زده خواهد شد.

قدم سوم
شاید به نظرتان خیلی مهم نباشد اما دور ماندن از رادیو و تلویزیون در این یک هفته راه خلاقیت را سوی شما باز خواهد کرد. بیشتر اوقات در معرض رادیو و تلویزیون قرار گرفتن، شما را از فکر کردن به صورت مستقل دور می کند و برای همین در این یک هفته استثنایی صبر کنید تا می توانید از آنها دور باشید و به صورت مستقل فکر کنید تا خلاقیت شگفت انگیزی را در زندگی تان تجربه کنید.

قدم چهارم
در این ۷ روز بیشتر از همیشه مراقب بدنتان باشید و سعی کنید در هر روز یک کار مثبت برای جسمتان انجام دهید. مثلا یک پیاده روی لذت بخش در کوهستان، ورزش، خوردن 
غذاهای سالم و پرانرژی نمونه ای از این کارهاست. تعجب نکنید اما تا می توانید در این یک هفته به دیگران «نه» بگویید. البته این به آن معنی نیست که دیگران را از خودتان برنجانید بلکه خودتان را به دیگران اولویت دهید و هر کاری که باعث لذت و شادی تان می شود را به انجام کارهای دیگر ترجیح دهید. در این مسیر اگر تا مرز خودخواهی هم پیش رفتید عیبی ندارد زیرا باید در این یک هفته تا می توانید به خودتان توجه کنید.

قدم پنجم
با افرادی که مدت هاست خبری از آنها ندارید و به آنها علاقه مند هستید دوباره ارتباط برقرار کنید و وقت تان را با کسانی که واقعا شادتان می کند، بگذرانید. در ارتباط با دیگران سعی کنید روی نحوه واکنش هایتان بیشتر توجه کنید. مثلا اگر ناراحت هستید و از دست کسی عصبانی شده اید روی تغییرات فیزیکی بدنتان بیشتر دقت کنید. به ضربان قلبتان و ضرباهنگ صدای تان هنگام عصبانیت دقت کنید، زیرا با تماشا کردن واکنش هایتان می توانید آگاهانه تر احساسات خود را کنترل کنید.

قدم ششم
از خودتان بپرسید: « اگر هیچ محدودیتی برای آرزوها وجود نداشت، دنبال چه چیزی بودید؟ »، « اگر قرار بود طرح زندگی تان به دست خودتان برنامه ریزی می شد، چطور طراحی اش می کردید » و بعد کنار هر کدام از این جواب ها را با تصاویر رنگی و جملات مثبت پر کنید و آنها را در جایی قرار دهید که در این ۷ روز مقابل چشمتان باشد. تنها در پایان این ۷ روز استثنایی می توانید تاثیر شگفت انگیز این ۶ قدم را از نزدیک لمس کنید.



:: موضوعات مرتبط: موفقیت و شادکامی , ,
:: برچسب‌ها: زندگی , برنامه 7 روزه , فکر , قدم اول , فهرست , توضیح , رفتار , ساعت , جسم , محدودیت , ارتباط , استثنایی , علاقه مند , لذت بخش , مثبت , خلاقیت , خبر , روز ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 170
نویسنده : امیر امرائي

با 9 روش ساده زندگی تان را تغییر دهید!!!!

 

هر فردی در مقطعی از زمان احساس می‌کند که برنامه‌ زندگی او دچار یکنواختی شده است. برای از بین بردن این یکنواختی نیازی به ایجاد تغییرات شگرف در زندگیتان ندارید. معمولاً ایجاد چند تغییر جزئی و کوچک در برنامه روزانه‌تان، روحیه‌تان را از این رو به آن رو می‌کند.  اینجا به 9  راهکار ساده برای ایجاد نیرویی تازه در خود و تقویت شوقتان به زندگی اشاره می‌کنیم.

 

 
1 - یک بطری آب همراه خود داشته باشید

خیلی از ما در طول روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. حفظ آب بدن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به بهبود عملکردهای بدن کمک کرده، پوستتان شفاف‌تر و صاف‌تر شده و ذهنتان بهتر کار می‌کند. برای بالا بردن مصرف آب روزانه خود، همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید. بطری را انتخاب کنید که حداقل 750 میلی‌لیتر مایع در خود نگه دارد تا فقط یک بار در روز مجبور به پُر کردن دوباره آن باشید.
 

 
2 - زودتر از خواب بیدار شوید

به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌ بخش استفاده کنید. بعنوان مثال، با کاری مثل مرتب کردن اتاقتان به مدت 15 دقیقه شروع کنید. اگر نتوانستید آن را تمام کنید نگران نباشید، قرار نیست اتاقتان را از بالا تا پایین خانه‌تکانی کنید. بعد به خودتان پاداش داده و بقیه زمان را به خواندن روزنامه و نوشیدن چای یا انجام هر کار دیگری که به شما لذت می‌دهد دنبال کنید. اما به خاطر داشته باشید، شب‌ها یک ساعت زودتر به رختخواب بروید تا خوابتان کافی باشد.
 

 
3 - لباس‌هایتان را از شب قبل آماده کنید

اینکار برای بهبود زندگیتان، دو فایده دارد :
 اول اینکه از استرس صبح‌‌هایتان کم می‌کند چون مجبور نیستید گیج جلوی کمدتان بایستید و نتوانید تصمیم بگیرید که چه بپوشید یا وقتتان را صرف اتو زدن پیراهن موردعلاقه‌تان کنید. 
دوم اینکه انتخاب لباس در شب قبل باعث می‌شود وقت بیشتری داشته باشید که فکر کنید چه بپوشید و درنتیجه ظاهر مرتب‌تر و شیک‌تری خواهید داشت.
 

 
4 - یک عطر جدید انتخاب کنید

با استفاده از یک عطر جدید مطمئناً احساس تازگی، اعتماد‌ به‌ نفس و جذابیت بیشتری خواهید کرد. و از آنجا که دیگران از عطر شما برای سنجش سطح جذابیتتان استفاده می‌کنند، انتخاب عطرتان بنابر شیمی بدنتان می‌تواند به افزایش قابل‌ملاحظه جذابیت شما و توجه دیگران بینجامد. فقط به خاطر داشته باشید عطر شما نباید بیش از اندازه تند باشد، عطری با رایحه‌ای ملایم انتخاب کنید که اجازه دهد بوی طبیعی بدنتان نیز مشخص باشد.
 

 
5 - در زمان ناهار همه دستگاه‌های پیام‌رسان را خاموش کنید

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بمباران شدن مداوم با ایمیل‌ها و پیام‌های مختلف می‌تواند فشار زیادی به مغزتان وارد کند و باعث خستگی زود هنگام شما شده و جلوی یادگیری مهارت‌های تازه و به خاطر سپردن اطلاعات جدید را می‌گیرد. برای راه‌اندازی دوباره مغزتان، در زمان ناهار به طور کل همه چیز را خاموش کنید، حتی تلفن همراهتان. اگر می‌توانید برای صرف ناهار به محلی سرسبز در فضای باز بروید تا با انرژی بیشتری دوباره سر کار خود برگردید.
 

 
6 - برای تعطیلات آخر هفته از اواسط هفته برنامه‌ریزی کنید

برای اینکه هفته را با امید به پایان برسانید و برنامه زندگیتان هم کمی تکان بخورد، سعی کنید از سه‌شنبه برای تعطیلات پنجشنبه و جمعه برنامه‌ ریزی کنید. با این روش وقتی آخر هفته می‌رسد، به جای اینکه بی‌کار و بی برنامه در خانه بنشینید، کاری لذت‌بخش برای انجام دادن دارید.
 

 
7 - همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید

همانطور که همه ما می‌دانیم، تلویزیون و اینترنت وسایلی بسیار تحریک‌کننده هستند. وقتی درست قبل از خواب با این وسایل خودتان را سرگرم کنید، ممکن است در تولید انتقال‌ دهنده‌های عصبی که به بدنتان پیام می‌فرستند که زمان خواب رسیده است، اخلال ایجاد کنید. داشتن خواب خوب و با کیفیت برای داشتن ذهنی روشن، انرژی بالا و زندگی‌ خوب ضروری است. برای ایجاد تغییر در برنامه قبل از خواب خود، سعی کنید همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از زمان خواب خود، خاموش کرده و یک کتاب برداشته و مطالعه کنید.
 

 
8 - به میزان کمتر و در دفعات بیشتر غذا بخورید

ایجاد تغییر در برنامه غذایی تاثیر شگرفی بر جسم و فکر شما دارد. در ابتدا احساس سیری بیشتری خواهید داشت اما کالری مصرفیتان تغییری نکرده است یا حتی کمتر از قبل خواهد بود. یکی دیگر از فواید آن،بالا نگه داشت متابولیسم بدنتان در تمام طول روز خواهد بود و این یعنی کالری بیشتری خواهید سوزاند. همچنین احساس سرزندگی و نشاط بیشتری داشته و سطح انسولین خونتان ثابت‌تر بوده و درنتیجه کمتر به تنقلات مضر روی خواهید آورد. سعی کنید هر 2 تا 3 ساعت یکبار یک وعده غذای سبک میل کنید
 

 
9 - صبح‌ها ورزش کنید

اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید، این می‌توانید یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تغییر در زندگیتان باشد. می‌توانید از راهکار شماره 1 استفاده کرده و یک ساعتی که زودتر از خواب بیدار می‌شوید را به ورزش کردن اختصاص دهید. ورزش صبحگاهی سیستم بدنتان را به خوبی راه‌اندازی کرده، سطح اندورفین را در بدنتان بالا برده و درنتیجه تا پایان روز احساسی عالی خواهید داشت. همچنین ورزش در این ساعتچربی‌سوزی بسیار بهتری داشته و باعث می‌شود اندامی مناسب‌تر به دست آورید. و از اینها گذشته، تولید موادشیمیایی عالی در بدنتان، کنار آمدن با استرس‌های روزمره را برایتان راحت‌تر می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: موفقیت و شادکامی , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 142
نویسنده : امیر امرائي

30 راه برای نفوذ کردن در دل افراد

 

اصول دوستیابی و نفوذ بر دیگران و رهبری مؤثر به قرار زیر است :

1 - انتقاد، شکایت و محکوم نکنید.
2 - صادق باشید.
3 - در دیگران انگیزه ایجاد کنید.
4 - ذاتاً به دیگران علاقه مند باشید.
5 - همیشه حتی در هنگام مشکلات و سختی ها خنده رو باشید.
6 - به یاد داشته باشید که نام هر فردی زیباترین و مهمترین کلمه است.
7 - شنونده خوبی باشید . دیگران را تشویق کنید در مورد خود صحبت کنند.
8 - بر اساس علایق دیگران صحبت کنید.
9 - طوری رفتار کنید که دیگران احساس کنند مهم هستند و هر کاری که از دستتان بر می آید صادقانه برایشان انجام دهید.
10 - بهترین راه موفقیت در بحث، اجتناب از آن است.
11 - به « نظر » دیگران احترام بگذارید. هرگز نگویید « اشتباه می کنید »
12 - اگر اشتباه کردید، سریع و صادقانه آن را بپذیرید.
13 - دوستانه صحبت کنید.
14 - طوری صحبت کنید که طرف مقابل همیشه در پاسخ تان « بله » بگوید.
15 - اجازه دهید طرف مقابل بیشتر صحبت کند.
16 - اجازه دهید طرف مقابل احساس کند از شما برتر است.
17 - صادقانه همه چیز را از نگاه طرف مقابل ببینید.
18 - با عقاید و آرزوهای مثبت و سازنده دیگران همراه شوید.
19 - با افراد مثبت و انگیزه دهنده دوست باشید.
20 - عقایدتان را به دیگران تحمیل نکنید.
21 - خود را با علائم غیر کلامی طرف مقابل هماهنگ کنید.
22 - صادقانه از دیگران تعریف کنید.
23 - اشتباهات دیگران را غیر مستقیم تذکر دهید.
24 - قبل از انتقاد از دیگران در مورد اشتباهاتتان صحبت کنید.
25 - به جای دستور صریح، سؤال کنید.
26 - در دیگران احساس امنیت ایجاد کنید.
27 - هر پیشرفت جزیی و هر نکته مثبتی را تحسین کنید.
28 - مشوق باشید و بکوشید اشتباه دیگران را آسان و قابل اصلاح نشان دهید.
29 - بگذارید افراد از انجام پیشنهادات شما خوشحال شوند.
30 - اگر برای کسی کاری انجام می دهید، انتظار جبران نداشته باشید.


:: موضوعات مرتبط: موفقیت و شادکامی , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 141
نویسنده : امیر امرائي

 

از فردا صبح زود بیدار می شوم.» شاید خیلی از ما این جمله را هر روز با خودمان تکرار کنیم اما وقتی فردا می شود همان خواب آلودگی و همان کسلی دوباره تکرار می شود،


در این صورت یا دوباره می خوابیم و اجرای برنامه مان را به تعویق می اندازیم یا آنقدر خواب آلودیم که نمی توانیم بازده بالایی داشته باشیم و کارهای مان را به درستی انجام دهیم و همیشه برای مان این سوال مطرح می شود که چرا فلانی اینقدر صبح ها راحت بیدار می شود و سرحال است؛


اشتباه نکنید شاید خصوصیات فیزیولوژیکی بدن شما با او متفاوت است و همین امر صبح بیدار شدن شما را مشکل می کند. به سوالات زیر جواب دهید و مجموع امتیازات خود را حساب کنید تا با استفاده از این مجموع دریابید چگونه شخصیتی دارید و
مغز شما در چه ساعتی از روز بیشترین هشیاری را دارد.

۱. اگر هیچ کاری نداشته باشید و کاملا وقت تان آزاد باشد؛ صبح ها چه ساعتی از خواب بیدار می شوید؟

الف. ۵ تا ۶:۳۰ صبح(۵ امتیاز)

ب: ۶:۳۰ تا ۷:۴۵ صبح(۴ امتیاز)

ج: ۷:۴۵ تا ۹:۴۵ صبح(۳ امتیاز)

د: ۹:۴۵ تا ۱۱ صبح(۲ امتیاز)

ه. ۱۱ صبح تا ظهر(یک امتیاز)

۲.اگر کاملا آزاد باشید و هیچ کاری نداشته باشید معمولا برنامه ریزی می کنید چه ساعتی به تختخواب بروید تا بخوابید؟

الف.۸ تا ۹ شب (۵ امتیاز)

ب: ۹تا ۱۰:۱۵ شب (۴ امتیاز)

ج: ۱۰:۱۵ تا ۱۲:۳۰ شب (۳ امتیاز)

د: ۱۲:۳۰ تا ۱:۴۵ صبح (۲ امتیاز)

ه. ۱:۴۵ صبح تا ۳ صبح (یک امتیاز)

۳. برای این که صبح ها بیدار شوید چقدر به زنگ ساعت وابسته هستید؟

الف: به هیچ وجه(۴ امتیاز)

ب: کمی وابسته ام(۳ امتیاز)

ج: به طور متوسط وابسته ام(۲ امتیاز)

د: خیلی وابسته ام (یک امتیاز)

۴. صبح ها بیدار شدن در سر ساعت مقرر برای تان چقدر آسان است؟

الف: اصلا آسان نیست (یک امتیاز)

ب: خیلی آسان نیست (۲امتیاز)

ج: تا حدی آسان است (۳ امتیاز)

د: خیلی آسان است (۴ امتیاز)

۵. صبح ها وقتی بیدار می شوید در نیم ساعت اول چقدر احساس هشیاری می کنید؟

الف: اصلا هشیار نیستم (یک امتیاز)

ب: خیلی هشیار نیستم (۲ امتیاز)

ج: تا حدی هشیارم (۳ امتیاز)

د: کاملا هشیارم (۴ امتیاز)

۶. صبح ها وقتی بیدار می شوید در نیم ساعت اول چقدر اشتها دارید؟

الف: اصلا اشتها ندارم (یک امتیاز)

ب: خیلی اشتها ندارم (۲ امتیاز)

ج: تا حدی اشتها دارم (۳ امتیاز)

د: کاملا اشتها دارم (۴ امتیاز)

۷. صبح ها وقتی بیدار می شوید در نیم ساعت اول چقدر احساس خستگی می کنید؟

الف: خیلی خسته ام (یک امتیاز)

ب: کمی خسته ام(۲ امتیاز)

ج: تا حدی سرحالم(۳ امتیاز)

د: کاملا سرحالم (۴ امتیاز)

۸. اگر صبح روز بعد قرار یا کاری نداشته باشید نسبت به روزهای عادی چقدر دیرتر به تختخواب می روید؟

الف: اصلا (۴ امتیاز)

ب: کمتر از یک ساعت دیرتر(۳ امتیاز)

ج: یک تا ۲ ساعت دیرتر (۲ امتیاز)

د: بیشتر از ۲ ساعت دیرتر (یک امتیاز)

۹. اگر بخواهید بین ساعت های ۷ تا ۸ صبح ورزش کنید چقدر سرحال هستید؟

الف: کاملا سرحالم(۴ امتیاز)

ب: تا حدی سرحالم (۳ امتیاز)

ج: تا حدی برایم سخت است (۲ امتیاز)

د: کاملا سخت است (یک امتیاز)

۱۰. چه زمانی احساس خستگی کرده و احتیاج دارید بخوابید؟

الف.۸ تا ۹ شب (۵ امتیاز)

ب: ۹ تا ۱۰:۱۵ شب (۴ امتیاز)

ج: ۱۰:۱۵ تا ۱۲:۳۰ شب (۳ امتیاز)

د: ۱۲:۳۰ تا ۱:۴۵ صبح (۲ امتیاز)

ه. ۱:۴۵ صبح تا ۳ صبح (یک امتیاز)

۱۱. اگر قرار باشد امتحان بدهید ترجیح می دهید در چه ساعتی امتحان برگزار شود؟

الف.۸ تا ۱۰ صبح(۴ امتیاز)

ب: ۱۱ صبح تا یک بعدازظهر ( ۳امتیاز)

ج: ۳ بعداز ظهر تا ۵ بعدازظهر (۲ امتیاز)

د: ۷ بعدازظهر تا ۹ شب (یک امتیاز)

۱۲.اگر قرار باشد ساعت ۱۱ شب به تختخواب بروید چقدر احساس خستگی می کنید؟

الف: اصلا خسته نیستم(صفر امتیاز)

ب: کمی خسته ام (۲ امتیاز)

ج: تا حدی خسته ام(۳ امتیاز)

د: خیلی خسته ام(۵ امتیاز)

۱۳. اگر خیلی دیرتر از حد معمول به تختخواب بروید اما نیازی نباشد که صبح روز بعد ساعت مشخصی بیدار شوید، احتمال داردکدام یک از موارد زیر برای تان پیش بیاید؟

الف: مثل روزهای دیگر صبح همان ساعت همیشگی بیدار می شوم و دیگر هم خوابم نمی برد. (۴ امتیاز)

ب: همان ساعت همیشگی بیدار می شوم ولی بعدش کمی چرت می زنم. (۳ امتیاز)

ج: همان ساعت همیشگی بیدار می شوم ولی دوباره راحت می خوابم. (۲ امتیاز)

د: اصلا ساعت همیشگی بیدار نمی شوم و راحت می خوابم. (یک امتیاز)

۱۴.اگر قرار باشد که بین ساعت ۴ تا ۶ صبح بیدار باشید و روز بعد هم کاری نداشته باشید، کدام یک از حالت های زیر را انتخاب می کنید؟

الف: تا ۶ نمی خوابم و دوست دارم بعد از ساعت ۶ صبح به تختخواب بروم. (یک امتیاز)

ب: قبل از ساعت ساعت ۴ صبح کمی می خوابم و بعد از ۶ هم می خوابم. (۲امتیاز)

ج: قبل از ساعت ۴ صبح راحت می خوابم و بعد ش هم یک چرت کوتاه می زنم. (۳امتیاز)

د: فقط قبل از ساعت ۴ راحت می خوابم (۴ امتیاز)

۱۵. شما باید ۲ ساعت کار فیزیکی سخت انجام دهید ولی آزادید هر ساعتی می خواهید را انتخاب کنید، بیشتر ترجیح می دهید کدام ساعت را انتخاب کنید.

الف: ۸ صبح تا ۱۰ صبح (۴ امتیاز)

ب: ۱۱ صبح تا یک بعدازظهر(۳ امتیاز)

ج: ۳ بعداز ظهر تا ۵ بعدازظهر (۲ امتیاز)

د: ۷ بعدازظهر تا ۹ شب (یک امتیاز)

۱۶. شما باید به همراه یکی از دوستان تان ۲بار در هفته یک ساعت کار فیزیکی سختی را انجام دهید. بهترین زمان برای دوست تان ۰۱ تا ۱۱ شب است، هنگام همکاری با او شما در چه وضعیتی هستید؟

الف: کاملا راحت هستم (یک امتیاز)

ب: کمی تا حدی برایم راحت است (۲ امتیاز)

ج: برایم سخت است(۳ امتیاز)

د: خیلی برایم سخت است (۴ امتیاز)

۱۷.فرض کنید خودتان باید ساعت های کاری تان را انتخاب کنید. شما باید ۵ ساعت در روز مفید کار کنید و براساس میزان فعالیت تان نیز حقوق خواهید گرفت.کدامیک از ساعت های زیر را انتخاب می کنید؟

الف: ۳ تا ۷:۳۰ صبح (۵ امتیاز)

ب: ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ بعدازظهر(۴ امتیاز)

ج: بین ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر (۳ امتیاز)

د: بین ۲ بعدازظهر تا ۷ بعدازظهر (۲ امتیاز)

ه: ۵ بعدازظهر تا ۳ صبح (یک امتیاز)

۱۸. فکر می کنید در چه ساعتی از روز بهترین احساس را دارید؟

الف: ۴ صبح تا ۷:۳۰ صبح(۵ امتیاز)

ب: ۷:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب(۴ امتیاز)

ج: بین ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر (۳امتیاز)

د: بین ۴:۳۰ بعدازظهر تا ۹:۳۰ شب (۲امتیاز)

ه: ۹:۳۰ شب تا ۴ صبح (یک امتیاز)

۱۹.فکر می کنید بیشتر آدم صبح هستید یا عصر؟

الف: به طور حتم صبح (۶ امتیاز)

ب: شاید صبح باشم (۳ امتیاز)

ج: شاید عصر باشم (۲ امتیاز)

د: به طور حتم عصر هستم (یک امتیاز)


● حالا امتیازهای خود را جمع بزنید تا ببینید چطور آدمی هستید

۷۰ تا ۸۶: شما کاملا آدم صبح هستید.

۵۹ تا ۶۹: تا حدی آدم صبح هستید ولی شاید صبح ها نزدیک های ظهر راحت تر باشید.

۴۲ تا ۵۸: در هیچ دسته بندی جای نمی گیرید.

۳۱ تا ۴۱: تا حدی آدم عصر هستید، در کل شاید حدود ساعت ۳ تا ۶ راحت تر باشید.

۱۶ تا ۳۰: شما کاملا آدم شب هستید.



:: موضوعات مرتبط: موفقیت و شادکامی , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 168
نویسنده : امیر امرائي

چطور یک فرد خاص را مجذوب خود کنید؟

 

یکی از سوالای که مکرراً پرسیده می‌شود این است که "آیا می‌توانید با استفاده از قانون جاذبه یک فرد خاص را مجذوب خود کرد؟" خوشبختانه پاسخ آن مثبت است.
عشق یکی از مهمترین احساسات موجود در این جهان است. وقتی صحبت از پول، شغل و خیلی چیزهای دیگر به میان می‌آید آدمها برای نشان دادن آن سختی زیادی متحمل نمی‌شوند. اما در مسائل احساسی، اگر آن چیزی که می‌خواهید را به دست نیاورید، دچار درد عمیقی می‌شوید. کسی که دوستش دارید، آن فرد خاص، مهمترین فرد برای شماست و حتی کل دنیا نمی‌تواند برایتان جایگزین او شود. خبر خیلی خیلی خوبی برایتان داریم. شما می‌توانید کسی که دوست دارید را مجذوب خودتان کنید. پس همین امروز روش ما را امتحان کنید.

میل و ناامیدی – باید ناامیدی را کنار بگذارید
بااینکه میل یک انرژی مقدس است و انرژی خلقت محسوب میگردد، ناامیدی دقیقاً عکس آن و انرژی مخرب است. وقتی تمایلات برآورده نشوند، جای آن ناامیدی می‌آید. بااینکه میل و اشتیاق انرژی خوب و پاک است، ناامیدی یک انرژی منفی بسیار قوی است. میل و اشتیاق ارتعاشات جذب کردن را در شما ایجاد می‌کند اما ناامیدی دقیقاً ارتعاشاتی متضاد این یعنی دور کردن را می‌سازد. وقتی عاشق می‌شوید، بذر مقدس میل و اشتیاق در شما کاشته می‌شود. بنا به هر دلیلی اگر این اشتیاق و میل برآورده نشود، ناامیدی وارد می‌شود. پس اولین قدم برای از بین بردن این ناامیدی است. همه ناامیدی‌ها را دور بریزید.

چطور ناامیدی‌ها را از بین ببرید؟
ساده‌ترین راه برای از میان برداشتن ناامیدی‌ها، فراموش کردن است. خودتان را با نور عشق الهی و معنوی جهان احاطه کنید. یک نور عشق معنوی را تجسم کنید، یک تشعشع از نور عشق خداوندی. خود را تسلیم آن نور کنید. این نور است که شما را خلق کرده است، همه آنچه که دارید را به شما داده و این عشق خیلی ساده دوستتان دارد. این نور بخشنده است، نوری 100 درصد پاک است و آنقدر قوی هست تا بتواند واقعیتی زیبا فراتر از تجسمات معمولی شما ایجاد کند. وقتی عاشق می‌شوید این نور خیلی آرام به شما می‌گوید چه بکنید، فقط باید به او گوش دهید. پس همه چیز را فراموش کنید، تسلیم این نور شوید و زندگی جدیدی را شروع کنید. همین امروز خودتان را تسلیم آن نور معنوی کنید و بگذارید آن نور آینده‌ای روشن برایتان بسازد.
وقتی اینکار را کردید، هر وابستگی به نتیجه را از خود دور کنید. حالا قسمت بهتر آن شروع می‌شود.

ساختن یک زندگی زیبای عاشقانه
وقتی هر نوع وابستگی به آن فرد را از خود دور کردید، یک پیام بسیار قوی به جهان فرستاده‌اید که برای شروع یک زندگی زیبای عاشقانه آماده‌اید. اگر قبلاً عشقتان یک‌طرفه بود، الان وقت آن رسیده که رابطه‌ای دو‌طرفه را تجربه کنید. شما قهرمان  تئاتر ذهن خودتان هستید. فیلم شما در ذهن خودتان است و فیلمتان واقعیت شما را می‌سازد. شما کنترل 100 درصد روی تخیلاتتان دارید و از آن برای ساخت واقعیتی به انتخاب خود هوشمندانه استفاده می‌کنید.
حالا تصور کنید که معشوقتان عاشق شماست. قبلاً این شما بودید که عاشق او بودید و حالا تصور کنید که این اوست که عاشق شماست. "معشوقتان عاشق شماست" و می‌بینید که اشتیاق و میلتان برآورده شده است. چه حسی دارید؟ هزار مرتبه با خودتان تکرار کنید، "..... منو دوست داره". ببیند در 7-5 روز آینده چه اتفاقی می‌افتد. تغییر انرژی را در خود مشاهده کنید. ببینید چه حسی دارید. معشوقتان را عاشق خودتان تجسم کنید. احساساتتان را بررسی کنید. در ذهنتان با معشوقتان صحبت کنید. چه حسی دارد؟
اگر این مرحله را به درستی انجام دهید، به خودتان می‌خندید که برای چه اینقدر ناامید بودید. و آنوقت است که دنیا به رویتان لبخند می‌زند. احساس قدرت بیشتری می‌کنید. با خودتان فکر می‌کنید که چرا همه چیز را اینقدر سخت می‌دیده‌اید و چرا قبلاً نمی‌توانسته‌اید فراموش کنید؟

بررسی عشق
این روش‌ها که شما را از احساسات ناامیدانه‌تان بیرون می‌کشد و باعث می‌شود احساس کنید برنده هستید. این افکار و احساسات مثبت می‌آیند و باعث می‌شوند فکر کنید که آیا آن فرد را بخاطر عشق می‌خواسته‌اید یا فقط به این خاطر که نفستان را ارضا کنید. در بسیاری از موارد، ناامیدی که برمی‌گردد، به دلیل عشق نیست، بلکه به دلیل پیروزی است. حالا در اعماق قلب خود می‌دانید که آیا آن فرد را واقعاً دوست می‌دارید یا نه.
اگر متوجه شدید که عشقتان واقعی است، مرحله زیر خیلی برایتان مهم است:

عشق – قدرت پشت خلقت
درک کنید که عشق قدرتمندترین انرژی در جهان است. با عشق می‌توانید هر چیزی خلق کنید، قلب، روح و فکر هر کسی را به دست آورید. هر روز حدقل 10 دقیقه بنشینید و افکاری عاشقانه به عشقتان بفرستید. با خودتان تصور کنید که با او رابطه‌ای عاشقانه دارید. معشوقتان کاملاً عاشق شماست. چه نوع افکار عاشقانه‌ای برای او می‌فرستید؟
یک گوی صورتی رنگ از انرژی بین دستان خود تجسم کنید که در آن رابطه عاشقانه‌تان را با آن فرد می‌بینید. این گوی فقط انرژی پاک و مثبت عشق را در خود دارد. افکار، احساسات و نوع رابطه‌ای که با معشوقتان دارید را یادداشت کنید. حالا گوی صورتی رنگ را فراموش کنید. بگذارید به هوا برود. هر وابستگی را رها کنید. و اگر اینکار را به درستی انجام دهید، دیگر هیچ وابستگی برایتان نمی‌ماند زیرا الان جایی هستید که می‌توانید حس رابطه را احساس کنید. اگر تردیدی داشتید با خودتان تکرار کنید، "من تسلیم نور معنویم هستم." "فقط باید نور معنویم را دوست داشته باشم و از آن سپاسگذار باشم."
دقت کنید که این هدف فقط و فقط زمانی اتفاق می‌افتد که ارتعاشات احساسات شما بالا باشد. ناامیدی مثل چاهی عمیق است که ارتعاشات آن بسیار پایین است. عشق و حق‌شناسی بالاترین حد ارتعاشات را دارند.
اگر اینکار را درست انجام دهید، احساساتتان در این مرحله باید اینگونه باشند :

1 - ناامیدی صفر. متعجب می‌شوید که آنهمه ناامیدی به کجا رفته است.

2 - شدیداً احساس شادی می‌کنید زیرا رابطه‌ای زیبا و عاشقانه ساخته‌اید و به روشنی آن را دیده و حس کرده‌اید.

3 - یک رابطه کامل و شاد بین شما و جهان که فقط و فقط شکرگذار آن هستید.
رابطه ایدآل شما خود را نشان خواهد داد. 60،000 فکر در روز کارمای  karma  فکر شماست. اگر در 80 درصد از این افکار عشق و حق‌شناسی باشد، رابطه زیبایی که خلق خواهید کرد فرای تصورتان خواهد بود.

 

 




:: موضوعات مرتبط: موفقیت و شادکامی , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 156
نویسنده : امیر امرائي

گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود ...!

لابد می‌گویید: همه‌جور دلتنگی دیده بودیم به‌جز دلتنگی برای خود ...
این دیگر چه‌جور دلتنگیست؟ نه ؟

کمی به آدم‌های اطراف‌تان که نگاه کنید، خوب می‌بینید که تازگی‌ها کم‌تر دل‌تان برای‌شان تنگ می‌شود.

خودمانیم؛ کسی که در این حوالی نیست، آیا اشتباه می‌گویم؟!!!

انصافاً چند وقت است که سراغی از فلانی، آری، همان دوست قدیمی یا حتی همین بستگان نزدیک نگرفته‌ایم...؟!

قدیم‌ترها بیش‌ تر دل‌مان تنگ می‌شد اما این روزها آن‌ قدر حجم ظرف دلتنگی‌ مان، مملو از دلتنگی برای خودمان است که دیگر جایی برای دیگران نمانده است!
البته غیر قابل پیش‌بینی هم نبود ...

وقتی‌که سال‌ها با بی‌توجهی به احساسات، نیازها، خواسته‌های قلبی و توجه به ندای کودک درون، به‌ آرامی از کنارشان می‌گذریم، پر واضح است که حداقل پیامد آن، این حال عجیب و غریب ماست!
تازه، ماجرا به همین‌ جا هم ختم نمی‌شود. اگر امروز به فکر خودمان نیفتیم، به‌زودی حتی دل‌مان برای خودمان هم تنگ نخواهد شد ...

همین چند روز پیش که داشتم در مورد علل افسردگی تحقیق می‌کردم، دیدم در بسیاری از سایت‌ها نوشته است که علل افسردگی هنوز برای جامعه‌ بشری نامعلوم است، چقدر مضحک، خنده‌ام می‌گیرد ...

دلیلی از این شفاف‌تر: که آن‌قدر از خودمان دوری می‌کنیم که دیگر دل‌مان برای خودمان هم آن‌قدری تنگ نمی‌شود که حتی نیم‌نگاهی هم در آینه به خود نمی‌اندازیم...! باور نمی‌کنید؟!!!

من زنان و مردان زیادی را می‌شناسم که  مدت‌هاست شانه‌ای به موهای خود نزده‌اند یا فقط با اعتراض اطرافیان، تنی به آب زده و استحمام می‌کنند. به نظر شما آیا این، چیزی جز قهر با خود است؟!

لطفاً همین لحظه کمی با خود فکر کنید و از خودتان بپرسید: «دل‌تان چه می‌خواهد؟!»

همین الآن که برای‌تان می‌نویسم، من دل‌ام می‌خواهد لیوان چای و شکلاتی که روی میزم خیره‌ خیره به من زل زده است را میل کنم... پس لطفاً کمی صبر کنید تا من به ندای دل خود پاسخ دهم...

و اما بعد...

راستش حالا که دوباره شروع به نوشتن می‌کنم، کمی از آن‌چه که فکر می‌کردم، دیرتر شده است، می‌دانید چرا...؟!

چون تا زمانی‌که احساس گرسنگی، اندیشه و ذکاوتم را به خود اختصاص داده بود، نمی‌توانستم برای‌تان حرفی/کلامی از جنس بلور بگویم...

موضوعی که سال‌هاست ذهن مرا به خود مشغول کرده، همین موضوع « توجه به ندای دل و پاسخ معقول به خواسته‌هاست... »
لطفاً  شما هم از همین لحظه‌ی اکنون آغاز کنید...

به ندای واقعی درون‌تان گوش دهید، با خودتان آشتی کنید، وقتی دل نازک‌تان از غم دلتنگی خود سبکبال شد، می‌تواند هم‌چون یک عاشق، دلش برای صدای یک چکاوک هم ‌تنگ شود، یا شاید دلش بوی بهارنارنج را بخواهد یا شاید هم خوردن یک بشقاب باقالی گُلپرزده پای کوه دربند را.

از کسی که هنوز دلتنگ خود است، چه انتظار که به‌یاد بیاورد نهال درخت کاشته‌ شده بر سر تربت پدر را که مدت‌هاست تشنه‌ی لیوان آب فاتحه‌خوانی‌ست که گمان می‌کرد روزی اگر پدر را نبیند، خواهد مُرد...

دیگر ملالی نیست. به قول صالحی بزرگ «جز گم‌شدن گاه‌به‌گاه خیالی دور، که مردم به آن شادمانی بی‌سبب می‌گویند...!

لطفاً تظاهر را کنار بگذارید، کسی به شبه قهرمان مدال نمی‌دهد و از هر رستم‌نامی، سهراب پهلوان زائیده نخواهد شد!

عزیز من بکوش تا عظمت در نگاه تو باشد، نه به آن چه می‌نگری.

این حق مسلم توست که حال خودت را دریابی... لطفاً اگر غمگینی، ادای سرخوشان را درنیاور و نگو حال من عالی‌ست...
و اگر مسرور و شادمانی، ادای غمگساران را درنیاور که خدای ناکرده چشم زخم دیگران، کمی از شادی مفرطت بکاهد ...

وای بر ما چه ناآگاهانه به جنگ الهه‌ درون خود می‌رویم و چه مغرورانه گمان می‌کنیم که پیروزیم. آن‌چه گفتم، نه‌ تنها رهایی از اندوه و ماتم و افسردگی بود، بلکه به زبان این قاصر:
« شاید رمز خوشبختی باشد »

چرا وقتی‌که خوابت نمی‌آید، تختخواب غمناک خود را در آغوش می‌گیری...؟

و چرا وقتی‌که دلت می‌خواهد در یک عصر بهاری چند دقیقه‌ای چُرتی بزنی، همه می‌گویند چه وقت خواب است؟!

راستی ساعت شام‌خوردن، چه ساعتیست؟! زمانی به‌غیر از آن‌که گرسنه می‌شویم. »

همین بی‌توجهی‌ها به خواسته‌های دل است که امروز، روزگاری را برای‌مان می‌سازد که وقتی هنوز حداقل‌ها را هم نمی‌دانیم، گمان می‌کنیم می‌توانیم ازدواج کنیم چون ( الآن ساعت ازدواج است )...

 

 
و از بس دیگران می‌گویند دیر شده، چه ناآگاهانه به مقام پدر و مادر نائل می‌شویم...

 

شما را به خدا بیایید کاری بکنیم...
 
حالا دیگر این جان تو و جان پرستوهای مهاجری که هر بهار به آسمان شهر شما کوچ می‌کنند...



:: موضوعات مرتبط: موفقیت و شادکامی , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 145
نویسنده : امیر امرائي

بگویید چطور می خوابید تا بگوییم شخصیت تان چیست؟

تقریبا همه انسان ها یک حالت خوابیدن دارند که از دوران کودکی تا انتهای عمر یکسان می ماند و این حالتی است که زمان تغییر خواب خود را در آن می گذرانند. جالب اینکه از روی این حالت های خوابیدن می توان به اخلاق و روحیات افراد پی برد. شما چطور می خوابید؟ یعنی حالت معمول خوابیدن شما چگونه است؟
درست است که می شود در حالت های مختلف خوابید اما همه انسان ها یک حالت معمول خوابیدن دارند که در بیشتر اوقات در آن حالت می خوابند و از خواب بیدار می شوند. آیا می دانید که این نوع خوابیدن به شخصیت شما ربط دارد؟
حتما تعجب می کنید اما پروفسور کریس ایزیکوفسکی، مدیر مرکز مطالعات خواب انگلستان در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که نحوه خوابیدن انسان ها با خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آنها ارتباط دارد، اما چگونه؟
پروفسور ایزیکوفسکی هزار نفر زن و مرد مراجعه کننده به مرکز مطالعات خواب را براساس خصوصیات شخصیتی و اخلاقی در گروه های مختلف قرار داد و در نهایت به این نتیجه رسید که
شکل خوابیدن افراد با اخلاق آنها ارتباط دارد؛ یعنی افرادی که خصوصیات روحی، اخلاقی و شخصیتی شبیه به هم دارند یک شکل می خوابند. شما می توانید شکل معمول خوابیدن خودتان را در بین شش گروه اصلی پیدا کنید و ببینید که خصوصیات اخلاقی شما شبیه آن چیزی که در مورد آن گروه گفته شده هست یا نه، در ضمن شما می توانید از نحوه خوابیدن همسر، یا دوستان خودتان، چیزهای بیشتری در مورد آنها بدانید.
 

 

شکل خوابیدن جنینی

در این حالت افراد به شکل جنین داخل شکم مادر می خوابند؛ یعنی به پهلو، با پاهای جمع شده در شکم و دست های خم شده. پروفسور ایزیکوفسکی می گوید، کسانی که این گونه می خوابند عموما افراد سرسختی هستند اما از درون، افرادی خوش قلب و احساساتی اند. این افراد در برخورد اول خجالتی به نظر می رسند ولی پس از مدتی آرامش پیدا می کنند و صمیمی می شوند. این حالت اصلی ترین نوع خوابیدن است و حدود ۴۰ درصد افراد این گونه می خوابند. جالب است بدانید، این نوع خوابیدن در میان خانم ها دو برابر شایع تر از مردان است.
 

 

خوابیدن به پهلو و صاف

اگر به پهلو و در حالتی که هر دو دست شما در راستای بدن تان است می خوابید، احتمالا فرد خوش مشرب، آسان گیر و منطقی هستید. افرادی که این گونه می خوابند آدم هایی هستند که ارتباط اجتماعی گسترده ای دارند و کاملا رفیق باز هستند و معمولا از تنهایی گریزانند. پروفسور ایزیکوفسکی می گوید: « تحقیقات ما نشان داده این گروه افرادی هستند که خیلی راحت به غریبه ها اعتماد می کنند و در زندگی آدم های خوشبینی هستند. »
 

 

شکل خوابیدن به پهلو در حالت خم شده

پروفسور ایزیکوفسکی افرادی را که به پهلو در حالت کمی خم شده با دو دست در مقابل خود می خوابند را در این گروه جای می دهد، اما دکتر دانکل افرادی که به پهلو می خوابند زانوهای شان را خم می کنند و یک دست را به حالت کشیده زیرسر می گذارند و دست دیگر را روی صورت یا روی بالش قرار می دهند را در این گروه جای می دهد. پروفسور ایزیکوفسکی خاصیت های زیر را برای این افراد توصیف می کند: « این افراد آنهایی هستند که سعی می کنند منطقی و تحمل گرا باشند ولی در عین حال بدبین و نسبتا شکاک هستند. شاید آنها در تصمیم گرفتن کند باشند اما زمانی که تصمیم می گیرند تغییر دادن تصمیم آنها خیلی سخت است. »
 

 

شکل خوابیدن سربازی

از نظر پروفسور ایزیکوفسکی خوابیدن به پشت و گذاشتن دست ها کنار بدن این نوع حالت خواب است که از نظر او افرادی که در این گروه قرار دارند عموما افرادی تودار و ساکت و گاه به گوشه گیری تمایل دارند آنها زیاد ارتباط برقرار نمی کنند و اگر ارتباط برقرار کنند، خیلی از اوقات دچار هراس از به پایان رسیدن آن می شوند. اما از آنجایی که افرادی دقیق و سخت کوش هستند معمولا وقتی ارتباطی برقرار می کنند تمام نیازهای طرف مقابل را پاسخ می دهند و از نظر طرف مقابل خود، انسانی ایده آل برای ارتباط برقرار کردن هستند.
 

 

شکل خوابیدن به شکم

پروفسور ایزیکوفسکی افرادی را که به شکم می خوابند و دو دست خود را به حالت خم شده بالای سر ( زیر یا روی بالش ) می گذارند در این گروه جای می دهد و می گوید: « این افراد آدم های باهوش و خلاق هستند اما ممکن است حساس و شکننده باشند و گاه از کمبود اعتمادبه نفس رنج می برند. از دید این پروفسور این گروه افرادی هستند که می توانند قدرت رهبری خود را به خوبی به کار بگیرند ولی درعین حال از نقد شدن فراری هستند و دوست ندارند که دیگران آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهند. »
 

 

حالت خوابیدن به پشت

پروفسور ایزیکوفسکی افرادی را که به پشت می خوابند و هر دو دست خود را به سمت بالا در دو طرف بالش می گذارند در این گروه جای می دهد. این متخصص خواب می گوید، افرادی که این گونه می خوابند می توانند بهترین دوستان باشند، زیرا این افراد هم مهربان هستند و هم می توانند ساعت ها به حرف های دیگران گوش بدهند و در واقع سنگ صبورهای خوبی محسوب می شوند و در مواقع لزوم هم می توانید روی کمک آنها حساب کنید، اما جالب است که این گروه با وجود داشتن این همه خصوصیات خوب، دوست ندارند در مرکز توجه قرار بگیرند و سعی می کنند چندان توجه دیگران را به خود جلب نکنند.
 

 

حالت خوابیدن پل مانند

افراد این گروه جالب هستند، زیرا آنها در هرحالی که خوابند درنهایت در عرض تخت بیدار می شوند؛ یعنی طی خواب آنقدر حرکت می کنند که درنهایت در عرض تخت قرار بگیرند یا کاملا بچرخند. او می گوید، این افراد همسران بدی محسوب می شوند، زیرا به کرات باعث بیدار شدن همسران خود می شوند. اما تاکید می کند که این فقط مربوط به تاثیرات آنها روی بدخوابی همسران خود است وگرنه از لحاظ شخصیتی آنها می توانند دوستان و همراهان خوبی باشند. زیرا آنها مهربان هستند و بسیار هم پرجنب و جوش اند و برای همین بسیاری از کارهای خانه را انجام می دهند. البته یک مشکل دیگر این گروه این است که دمدمی مزاج هستند و عقیده آنها ممکن است خیلی سریع تغییر کند.
 

 

حالت خوابیدن زانو بلند

افرادی که به بغل می خوابند و زانوهای شان را خم می کنند و حتما یک بالش را بین دو زانوی خود می گذارند و در واقع در حالت جنینی، اما بدون بالش زیر سر می خوابند و بالش را بین دو پای خود می گذارند در این گروه هستند. این متخصص خواب می گوید: این حالت خوابیدن در زنان شایع تر است و افرادی که در این گروه هستند عموما افرادی حساس اند که گاه از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند. این گروه بسیار مهربان هستند و می توانند عشق زیادی را به شریک زندگی خود ابراز کنند. اما به دلیل حساسیت زیاد، خیلی زود هم عصبانی می شوند اما عصبانیت شان هم زود فروکش می کند.
 

 

حالت خوابیدن با دست های آویزان

از نظر دکتر دانکل این گروه یکی از گروه های جالب است زیرا آنها چه در تختخواب های بزرگ بخوابند چه در تخت های کوچک، برایشان فرقی نمی کند زیرا به لبه تخت می روند و با دست های آویزان روی هوا به صورت نیم پهلو می خوابند. دکتر دانکل می گوید: نسبت افراد هنرمند و خلاق در این گروه بسیار بالاست. اکثر افرادی که این گونه می خوابند آدم هایی «خاص» و «متفاوت» هستند که اگر استعدادهای خود را کشف و هدایت کنند، می توانند در زندگی حرفه ای خود بسیار موفق باشند.
 

 

بهترین شکل خوابیدن از لحاظ سلامت

اما از لحاظ پزشکی فکر می کنید بهترین نوع خوابیدن چگونه است؟ دکتر مایکل مک نامان، از مرکز پزشکی لانگ آیلند می گوید: «شاید در این مورد برخی تفاوت ها در دیدگاه های پزشکان مختلف وجود داشته باشد، اما در کل می توان گفت که از نظر متخصصان مغز و اعصاب و ستون فقرات، بهترین حالت خواب این است که فرد به پشت بخوابد، زیرسرش یک بالش کوچک بگذارد، به گونه ای که سرش حدود زاویه ای بین ۱۰ تا ۳۰ درجه با تخت را بسازد. در این حالت بیشترین میزان خون به مغز می رسد و در عین حال تنفس هم بهتر می شود. اما از نظر متخصصان ارتوپدی برخی رشته های دیگر، بهترین حالت خوابیدن به شکل جنینی است زیرا فشار کمتری را روی زانوها، کمر و پاها وارد می کند. در این حالت هم می توان پاها را با گذاشتن بالش زیر تشک به اندازه ۱۰ سانتی متر بالا برد اما از نظر بدترین نوع خوابیدن، بیشتر پزشکان می گویند: خوابیدن به شکم بدترین حالت است زیرا در این حالت فشار زیادی روی ارگان های داخلی بدن وارد می شود. تحقیقات نشان داده بیشترین درصد دردهای گردن و پشت در افرادی است که این گونه می خوابند.»


:: موضوعات مرتبط: موفقیت و شادکامی , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

مطالب مرتبط به مهندسی عمران و محیط زیست

به نظر شما مطالب وب سایت بیشتر به کدام بخش اختصاص داده شود ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و زندگی و آدرس engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 196
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 196
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 83403
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس


استخاره آنلاین با قرآن کریم



RSS

Powered By
loxblog.Com